Naken i snö

Skidåkning uppifrån och ner, livet i centrum

Mellan två världar

Kategori: Whistler

Måndag till fredag, en hel veckas jobb. Minus 40 timmar fritid, denna fritid som vi alla aktar så högt. Trots detta så har jag hunnit med mer, lagat bättre mat och sovit som en prins. Rutiner är något som jag alltid underskattat. Dessa rutiner fick mig att laga kålpudding (just det mamma, kålpudding), något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Det var inte så att jag hade ingredienserna hemma heller utan tog god tid på mig med inköpslista och receptläsning. När jag i mataffären gav mig fan på att hitta lingonsylten var känslan skrämmande vuxen. 
 
Igår kväll, en fredagskväll, mitt i en session av dammsugande ser jag att mina växter i fönstret ser ledsna ut. Jag stänger av dammsugaren och ger dem vatten. Minuten senare när jag inspekterar mitt verk passar den till bredden fyllda tvättkorgen inte längre in i det annars väl iordningställda rummet. I samma stund är jag på väg ner för trappan med tvättkorgen i handen. Men här måste det ansvarslösa barnet inom mig andas igen och jag förstår plötsligt vad jag håller på med. Jag sätter trots det igång tvättmaskinen men intar därefter viloläge. Något skärrad av kvällens ordentliga försmak av vuxenlivet.
 
Kanske är det därför som jag idag sitter och skriver av mig medan den djupfrysta köpepizzan bakas i ugnen. Ölen kyls till drickbar temperatur i frysen som jag förövrigt inte har en tanke på att frosta av. 
 
Skärpning Gabbe, du har inte lekt färdigt ännu.
 
/Gabbe
 
 

Kommentarer

  • Jenny Lundberg säger:

    Det finns tydligen hopp för dej! Välkommen till vuxenlivet ;)

    2012-11-11 | 09:11:27
  • Jenny Lundberg säger:

    Det finns tydligen hopp för dej! Välkommen till vuxenlivet ;)

    2012-11-11 | 09:11:29
  • Mamsen säger:

    Bra gjort hoppas den smakade bra!:)

    2012-11-11 | 11:06:08
  • Stardust säger:

    Tjena grabbs

    göttigt ni har det!
    Ser fram emot lite feta bilder i snön sen :)

    2012-11-19 | 20:15:27

Kommentera inlägget här: